منتديات اسرة سوا
مرحبا بك
اذا كنت زائرا فأهلا بك ونرجو تسجيلك معنا واذا كنت عضوا فنرجو دخولك للإشتراك

منتديات اسرة سوا

 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
حد هيروق معايا المنتدى علشان العيد ولا الضيوف ييجوا يشوفونا بالمنظر ده

شاطر | 
 

 الحب والرومانسية فى محكمة

اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
aya
عضو برونزى
عضو برونزى
avatar

عدد الرسائل : 656
الشهرة : aya

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   20/7/2009, 12:16 am

اسئلتي يا عبده
أيهما أنجح ,الزواج عن طريق الأهل أو عن معرفة سابقة؟؟؟
هل يمكن أن يكره الأنسان الشخص بعد أن أحبه؟؟؟
البعد أيخفف المشاعر أم يلهب الأشواق؟؟؟؟
هل يتغير الحب بعد الزواج؟؟؟؟

هل الغيرة ضرورية في الحب و ما دورها ؟ سلبي أم ايجابي؟؟؟؟
بس خلاص كفايه عليك دول هههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اميرة الحنين والاحساس
عضو ييجى منه
عضو ييجى منه
avatar

عدد الرسائل : 147
الشهرة : ميرو

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   20/7/2009, 1:51 am

جولدن

اولا امتى تحس انك بتحب انسانة معينة من وجهة نظرك ؟

ثانيا ما اثر الحب على الشخص عندما يمر بظروف فرح وحزن وكيفية التكيف بينهم من وجهة نظرك؟؟؟؟

ثالثا هل تحس بحببيتك عندما تحتاج الى حضنك وحنانك عندما تمر بظروف انت لا علم بيها ؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
amr_Banzy
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 2045
الشهرة : Banzy

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   20/7/2009, 4:02 am

انجز يلا عشام اديهملك انا كمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Golden~Eyes
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 1897
الشهرة : Golden~Eyes

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   20/7/2009, 7:42 am

بسم الله الرحمن الرحيم
انتو اما صدقتى انى وقعت فى المجكمه
ونازلين عليا..طب واحده واحده

اجابه اسئله يويو

أيهما أنجح ,الزواج عن طريق الأهل أو عن معرفة سابقة؟؟؟
لم اتزوج من قبل كى احدد ايهما انجح..ولكن فى اعتقادى ان الزواج عن طريق
معرفه سابقه افضل قليلا من الزواج عن طريق العائله لانى قد لا اعرف عن زوجتى المستقبليه
سوى انها بنت الحاج فولان وذو اخلاق حسنه ولكن شرط قيام الزواج الناجح هو قوه الارتباط
بين الطرفين بمعنى يجب ان اكون قد درست اساليبها ومعاملتها وشخصيتها..وهذا يصعب معرفته
لان فى تلك الفتره قد اجد اساليب مصطنعه عن حياتها..لذلك افضل ان اكون لى معرفه بمن اتزوج
هل يمكن أن يكره الأنسان الشخص بعد أن أحبه؟؟؟

انا ليس مع هذا المثل الذى يقول الذى يحب لا يكره
قد تحدث لى بعض الاشياء تجعلنى اكره شخص بدرجه حبى له فى السابق
فانا انسان ولى قلب واحاسيس واغلى ما املكه هو ذلك القلب
وان اقترب احد ليجرحه كما حدث فى السابق فلا مجال لدى سوى ان اهجره
واخذ منه قلبى وحينها لا مجال للتسامح فانا دائما اسير بطريقه صعبه بعض الشئ
وهى ان اضع بعض القواعد التى امليها على اى شخص ويعرف انها تجعلنى احزن
وحين تكسر القاعده فاعلم انك قد فقدتنى لانك لم تستطيع ان تقدر حبى وفعلت ما يحزننى
لذلك لا يستحق قلبى
البعد أيخفف المشاعر أم يلهب الأشواق؟؟؟؟

ان البعد سلاح ذو حدين قد يخفف المشاعر عندما تكون علاقه الطرفين ليست بقويه
كون انك تفقد مشاعرك فى بعدك عن حبيبك ما هو سوى مؤشر لعدم حبك له
لان من يحب تظل صوره من يحبه اما عينيه حتى وان كان بعيدا عنه
وفى اغلب الاحيان يلهب الاشواق حين يكون الارتباط بين الطرفين قوى بما يجعل كلا منهم
قادر ان يتحمل هذا البعد رغم ارتفاع لهيب الشوق بينهم
هل يتغير الحب بعد الزواج؟؟؟؟

من الممكن ان يتغير الحب بعد الزواج الى الاسؤ
اذا كان كلا منهم لم يدرس الاخر جيدا
ومن الممكن ان يتحول الى الحب الى عشق بينهم
حين يكون حبهم الصادق قد توج بالزواج الذى سوف يضيف عليهم
مزيدا من الحنان والسعاده

هل الغيرة ضرورية في الحب و ما دورها ؟ سلبي أم ايجابي؟؟؟؟
الغيره مثل الملح على الطعام...اذا اضفتى القليل اصبح طعم الحب جميلا
اما اذا اضفتى الكثير منها لاصبح طعم الحب فاسدا وينتهى بالفشل
بمعنى ان الغيره ضروريه جدا فى الحب لانها تعطى لمن تحبين اهميه شخصيه
ولكن لا يجب ان اغالى فيها حتى لا تقتل حبى وتقتلنى
........................................................................................
حرام عليكى يا أيه انا تعبت من الاجابه....اما ارجع هبقى اجاوب على اميره
واللى عايز يكتب حاجه بالمره بقى


عدل سابقا من قبل Golden~Eyes في 21/7/2009, 6:23 am عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   20/7/2009, 1:50 pm

هى دية الاجابات
نورت المحكمة يسلام عليك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Golden~Eyes
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 1897
الشهرة : Golden~Eyes

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   21/7/2009, 6:20 am

بسم الله الرحمن الرحيم

اجابه الاستاذه اميره

اولا امتى تحس انك بتحب انسانة معينة من وجهة نظرك ؟
حين لا تغيب عنى صورتها
ثانيا ما اثر الحب على الشخص عندما يمر بظروف فرح وحزن وكيفية التكيف بينهم من وجهة نظرك؟؟؟؟
ان الحب من وجه نظرى كسفينه عملاقه تمر عليها ايام يكون البحر هائج فى صوره الحزن

وعندها يجب ان يتمسك كلا الطرفين بحبال الشراع كى يظل حبهما يشق الحياه
وايام اخرى يصبح البحر ساكن فى صوره فرح وعندها يستغل كلا منهم تلك اللحظات
فى تدعيم حبهما فى مواجهه اقدار الحياه
ثالثا هل تحس بحببيتك عندما تحتاج الى حضنك وحنانك عندما تمر بظروف انت لا علم بيها ؟؟

من الممكن ان احس بحبيبتى حين تحتاج لحنانى فانا غالبا ما احس بشئ ويكون صحيحا
........................


اللى بعده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   21/7/2009, 8:43 am

ثانيا ما اثر الحب على الشخص عندما يمر بظروف فرح وحزن وكيفية التكيف بينهم من وجهة نظرك؟؟؟؟
ان الحب من وجه نظرى كسفينه عملاقه تمر عليها ايام يكون البحر هائج فى صوره الحزن
وعندها يجب ان يتمسك كلا الطرفين بحبال الشراع كى يظل حبهما يشق الحياه

وايام اخرى يصبح البحر ساكن فى صوره فرح وعندها يستغل كلا منهم تلك اللحظات
فى تدعيم حبهما فى مواجهه اقدار الحياه
الصراحة ومش بجامل اجابة جميلة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
sara essam
مشرفة
مشرفة
avatar

عدد الرسائل : 1920
الشهرة : الكونتيسة

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   21/7/2009, 12:45 pm

سؤال واحد :
اية رأيك في الوساطة في الحب ؟؟؟؟
بمعنى انه يكون في طرف ثالث بينك وبين اللي انت بتحبها

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   21/7/2009, 3:15 pm

جاوب
يا متهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
amr_Banzy
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 2045
الشهرة : Banzy

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   21/7/2009, 11:01 pm

والنبي ازاي طرف تالت يعني دي Smile
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
sara essam
مشرفة
مشرفة
avatar

عدد الرسائل : 1920
الشهرة : الكونتيسة

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   21/7/2009, 11:48 pm

بمعنى مثلا يكون في واحد بيوصل مشاعر حد للطرف التاني مثلا يعني

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
amr_Banzy
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 2045
الشهرة : Banzy

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   22/7/2009, 1:23 am

اوكي انا فمتها حاجة تانية بس في اغلب الامور مش بينفع غير لما يكون الحد ده بيخاف علي الاتنين و كويس اوي و بيحبهم من قلبو اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي ................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   22/7/2009, 1:33 am

فان عبده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Golden~Eyes
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 1897
الشهرة : Golden~Eyes

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   22/7/2009, 6:52 am

بسم الله الرحمن الرحيم

اجابه سؤال ساره

اية رأيك في الوساطة في الحب ؟؟؟؟
ان لكل انسان منا فى تلك الدنيا صديق مقرب جدا يأتمنه على اسراره

وان كانت تلك الاسرار عن حياته الشخصيه والتى لا يعلم بها احد غيره
لذلك من حسن حظ الطرفين ان يكون هذا الصديق مقرب لكلا منهم
وتلك الصدفه لا تحدث الا بنسبه صغيره
اى انا كلا منهم يأتمن هذا الشخص على اسرار حياه كلا منهم
فى هذه الحاله يصبح هذا الشخص جزءا من كلا منهم
كونه صديق يحمل ثقه عمياء من الطرفين
لذلك يكون دور هذا الشخص هو تقريب المسافات بين الطرفين
............................................
اما فى حاله اذا كان هذا الشخص يحمل ثقه من الطرفين
ولكنها بالنسبه لاحد الاطراف ثقه لا تصل الى حد التحدث عن اسرار ه الشخصيه
فاعتقد ان فى تلك الحاله يصعب التواصل بين الطرفين عن طريق هذا الشخص
...............................
اللى بعده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   22/7/2009, 8:25 am

يالا علشان خلاص عبده خد وقت كتير بسبب انشغال الناس بالنتيجة
بكرة انشاء الله الحكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
amr_Banzy
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 2045
الشهرة : Banzy

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   22/7/2009, 1:39 pm

جامد يا زبادوا
الشغل مظبتط ياض
شكل عم علي مكيفك والله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   26/7/2009, 6:47 pm

حد عاوز يسال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
bero_jan
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 3167
الشهرة : 3abeer 3abd el3aziz

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   26/7/2009, 8:26 pm

هو عشان صحبك يا عني تسيبله كل الوقت ده انجززززززززززززززززز
ايه الوسايط دي

_________________
Rolling Eyes



أنا المصــرى كريـــم العنصرين
بنيــت المجـــد بيــن الإهراميـــــن

جدودى أنشــأوا العلـــم العجيــب
ومجرى النيل فى الوادى الخصيب
...
لهــم فى الدنيـــا آلاف الســـــنين
ويفــنى الكـــــون وهم موجـــودين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   26/7/2009, 11:17 pm

لالالالالالالالالالالالالا
مش كدا خلاص الحكم الصبح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
amr_Banzy
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 2045
الشهرة : Banzy

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   27/7/2009, 12:11 am

ضياء افتح الياهوووووو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   27/7/2009, 9:58 am

الحكم
انا شايف انى الاسئلة المرة دية كانت
قوية وحلوا
وكانت الاجابة اقوى واحلى
انت انسان هتاخد برائة
وممكن تشتغل معايا ومكانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   27/7/2009, 10:03 am

العضو المرة دية
هو محمد حسن
- من هو العضو اللي يستحق انه تقول عنه محبوب بين الاعضاء ؟
لماذا تفعل كل هذا بالمنتدى من تجديد وتحديث؟
مين اكتر واحد انت بتحبة من الاعضاء فى المنتدى سواء مدير
مشرف او عضو؟
رد بسرعة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
amr_Banzy
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 2045
الشهرة : Banzy

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   27/7/2009, 1:03 pm

شو هالحكي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
aya
عضو برونزى
عضو برونزى
avatar

عدد الرسائل : 656
الشهرة : aya

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   28/7/2009, 5:02 pm

ها محمد محسن ده ابيه تقريبا حد يقولي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: الحب والرومانسية فى محكمة   29/7/2009, 12:13 am

انت فان ياحسن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
الحب والرومانسية فى محكمة
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 3 من اصل 13انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات اسرة سوا :: اتكلموا :: قلبك فية اية؟-
انتقل الى: