منتديات اسرة سوا
مرحبا بك
اذا كنت زائرا فأهلا بك ونرجو تسجيلك معنا واذا كنت عضوا فنرجو دخولك للإشتراك

منتديات اسرة سوا

 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
حد هيروق معايا المنتدى علشان العيد ولا الضيوف ييجوا يشوفونا بالمنظر ده

شاطر | 
 

 قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 12:41 am

السلام عليكم يا احلى اسره

بتدعولى ولا ايه؟؟؟؟؟
يارب ادعولى جامد
اووووووووووووى
عشان النوووووتيجة طبــــعــــــــــا

اما انا جايبالكو حتة قصة انما ايه تحفة مـــــــــــــــــــــــــــــــــوت


يالا كل يوم جزء
وهيا ف الاول حتحسوها عادية بس بعد كدة حتتعلقو بيها اوووووووى
وقولولى رأيكو





عائلة / شوقي
ابو محمد(شوقي): رجل اعمال كبير عنده شركه داخل فيها شراكه مع اعز اصحابه صلاح .
ام محمد(كريمة): انسانه مسيطره على عيالها ومع هذا فهي طيبه وكلمتها لازم تمشى مهما كان .
محمد: اكبر اولاد شوقي وايده اليمين عمره 32 متزوج هدي وعنده اربع اطفال اكبرهم صالح 7 وبعده مهند 5 سنوات وبعده التوم مرام وموهاب عمرهم 3سنوات.. يتميز محمد بقلبه الكبير وهو حنون خصوصا على اخته سارا .
عبدالله: عمره 28 متزوج مها وعندهم ولد يوسف سنتين ونص. .. لا يريد ان يعمل مع والده ويشتغل في الاعمال الحرة.
تامر: دلوع امه ..... شاب صايع مهنته الدوران في الشوارع والمجمعات يدرس هندسه كيميائيه بجامعه القاهرة .وسيم وحلو ما سبش بنت الا ومشي معاها عمره 22 سنه.
سارا: اصغر عيال شوقي قمه الانوثه والنعومه.تؤمن بقصص الحب كثيرا ... اخواتها مدلعينها خصوصا اخوها محمد الكبير وامها وابوها مش مقصرين كمان...عمرها 19 سنه ناجحه من سنه اولى جامعه تصميم داخلى بجامعة 6 اكتوبر.






عائلة/ صلاح


صلاح(ابوعمر) : رجل اعمال كبير ورجل غنى كثيرا....صديق شوقي من وهما صغار ودخل معه شريك في احد شركاته ..انسان خلوق وكريم
ام عمر(فوزيه): على نياتها وطيبه لاقصى حد يعنى زي ما بيقولوا تحطها على الجرح يطيب.
عمر:اكبر اولاد صلاح عمره 31 زوجته توفت قبل 3 سنين وماعنده منها الا بنت مي عمرها 6 سنوات وعايش عند جدتها فوزيه.



نورا: الاخت الكبيره29 سنه متزوجه من وابن عمتها وعندها سمية عمرها 5 سنين وهند عمرها 3 وهي حامل .
عبدالعزيز: الولد الثانى من اولاد صلاح خريج جامعه دنفر بكلورادوا ه ..افكاره شوية متحرره خصوصا بسبب دراسته بالخارج... مسيطر وعنيد.عمره 27سنه.
ميرنا : صديقه سارا وتدرس معها بالجامعه ..
رهف: اخر العنقود متخرجه من ثالث ثانوي ومحتاره تدخل اي جامعه.



وفي شخصيات تانية ان شاء الله تتعرفوا عليها مع خلال القصة


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 12:46 am

الفصل الاول

الجزء الاول:


سارة والدموع ماليه عنيها : ياماما كفاية لو سمحتى انا مش عايزة اروح مش عايزة اطلع من البيت دة حرام والله حرام ..حرام اللي بتعملوه فيا دى .
ام محمد: بقولك ايه بلاش دلع بقى واقعدي عدل خلي الكوافيرة تشوف شغلها وتعرف تمكيجيك وما تكسفناش قدام الناس.
سارة: يعني فرح ومش عايزين تعملوه ومش عايزيني اتكلم والله حرام وكأني مش بنتكم . انا لو وحدة غريبة ما كنتوش حتعملو معها كدة .

فيفيان الكوافيرة الي حتحط الميك اب: بس يا سارة ليه بتعملي في نفسك كدة .... انت عروسة زي القمر ... كفاية عياط بقى .
سارة : وانت مالك بيا ما حدش ليه دعوة بيا وانا قلتلكم انا مش حطلع يعني مش حطلع.
ام محمد: بس بقى يا سارة واحترمي نفسك وما تكلميش الكوافيرة بالطريقة دي وبطلي دلع لحسن صدقيني حروح انادي ابوكي واخوانك يتصرفوا معاكي . دة ايه الغلب دة؟.

تتطلع ام محمد من الغرفه وهي عصبية وسارة رميت نفسها على السرير وفلقة نفسها من العياط.

ام محمد وهي طالعة قابلت هدى ومها زوجات اولادها وهما واقفين خارج الغرفة .
هدي : مالك يا طنط متعصبة قوووي كدة ليه خير .
ام محمد: والله تعبت من البنت دي ومش عارفة اعمل معاها ايه عمالة تعيط ومش عايزة الكوافيرة تحطلها المكياج ... ياريت تدخلوا تفهموها وتعقولها وتقولوها ان العياط مش حيعمل اي حاجة .
هدى: ان شالله يا طنط ولا تتضيقي خالص .... يالا يا مها تعالي ندخل لسارة.
نزلت ام محمد تحت عشان تشوف البوفيه وصل ولا لسة وتشوف الوضع اذا كان تمام عشان العشى اللي عملاه بمناسبه زواج بنتها سارة ( لانهم عاملين عشى وعازمين العلتين والاقارب ومش عاملين فرح ) ...وخروج صلاح من المستشفى بالسلامه...
......
مها وهي داخله غرفه سارة: ايه الدموع دي كلها كل دى علشان حنوحشك يااااه ياسارة بطلي عياط بقى .
هدى راحت عند فيفيان وقالت لها تطلع برى شوية وبعد دقايق حتناديها ..وطلعت فيفيان مع الأنتين الي معاها.
سارة وصوتها كله عياط:.والله انا بشتاق لكم ..انتى راضيه يا مها على اللي بيحصل دى ..ولا كأني بنتهم كأني بضاعة وعايزين يخلصوا منها ... حتى الجواز دخل من ضمن المصالح والصفقات بتاعتهم ..والله حرام والله ما حدش يرضى بالوضع دى ابدا ..لازم ياخذو راي البنت مش يجوزهوها غصب عنها.
هدى: الله يهديك يا سارة ..وها انت قولتيها جوزوني..يعنى خلاص الجواز تم ...ولاعايزة تبقي مطلقة.
سارا: مطلقة احسن من اني اعيش مع واحد ما بحبهوش ولا هو بيحبني ويتجوزني بس علشان مصلحة العيلة ....
مها: ومين قالك انه ما بيحبكيش و انه متجوزك عشان مصلحة .
سارا: ليه يعنى فكرني غبية ولا انتوا بتستعبطوا ... بقالي اسبوعين مكتوب كتابي ولا مرة فكر انه يكلمني ولا اشوفه الا يوم كتب الكتاب وما شوفتهوش الا ساعة واحدة وبعدين مشي ومارجعش تاني .... شكله مغصوب عليه الجوازة دي زي بالظبط .
مها: الرجالة ما يتتغصبش عليهم.. ما تفكريش بالطريقة دي بس انت عارفة الظروف اللي بمروا فيها في بيت عمي صلاح ... ولولا مرضه ورقدته في المستشفى كنا عملنالك فرح كل مصر تتكلم عليه ... بس هي الظروف جت كدة .. فهمتي يا سارة .
هدى: وان شاء الله ياسارة لماترجعي من شهر العسل حنعملك حفلة كبيرة جدااا تعزمي فيها كل اللي انت عايزاه ... ايه رايك بقى يا ستي .
سارا: حفلة ليه عايزني احتفل بانتحاري .
هدى: انتحار مرة واحدة ياسارة .... حرام عليكي والله ياسارة ... عبدالعزيز رجل بمعنى الكلمة والكل بيمدح فيه في رجولته وشهامته ومحمد دايما يمدحوله ليا ... فعلا هو دى الراجل اللي حيصونك ويحافظ عليكي ويتقي فيكي ربنا صدقيني يا سارة .
مها وهي تغمز: وبيقول كمان انه حلو ووسيم وطويل وزي القمر.
سارا:على فكرة انا شفته مش لازم توصفوا شكله انتوا ناسيين اني صاحبة اخته ... وكمان هو عصبي ونذل مع اخواته .. ميرنا دايما تشتكي منه وتقول هو غير عن عمر .. دايما يزعقلهم على الفاضي والمليان ومش عايزهم يخرجوا ولا يروحوا لاي حد. دى بيعمل كدة مع اخواته امال حيعمل معايا ايه ان شاء الله .
هدى: بقولك ايه بلاش دلع بنات بقى قومي اغسلي وشك وانت كبرتي بقى والمفروض تعرفي مصلحتك وابوكي وامك عارفين مصلحتك اكتر منك يالا بقى .
سارا: على فكرة انا مش كبيرة ولا واحدة من اصحابي تجوزوا لغاية دلوقتي لاء وايه بالغصب كمان .. ورجعت تعيط تاني ...
مها وهي بتقعد جنب ساره وتضمها: خلاص يا حبيبتى ..ان شاء الله حتفرحي بعد الجواز وحتضحكي على حراكاتك دي اللي انت بتعملهيا دلوقتي .
سارا وكلامها مش واضح من العياط : بس انا مابحبهوش ما بحبهوش .
هدى: والله ما فيش حاجة بوظت عقلك الا الافلام الرومانسية اللي انت بتتفرجي عليها دي والقصص اللي بتقريها وانت عارفة ان ما فيش حد مننا حب قبل الجواز ولا كان حتى عرف جوزه قبل الزواج واحنا مش عايشين في اوروبا احنا في مجتمع شرقي واحنا من عيلة محافظة مش اهلينا اللي يخلونا نختار لا اعقلي ياسارة ويالا قومي اغسلي وشك وبطلي عياط وبطلي دلع .
وتطلع هدى من الغرفه ..وفضلت مها معها في الغرفة لانهم قريبين من بعض في السن وفضلت جمب سارة وتهديها .
مها: خلاص يا حبيبتي وان شاء الله اللي ربنا رايده هو اللي حيكون.
سارا : يعنى حتساعديني يا مها اني ما اتجوزش عبد العزيز .
مها: الله يهديكي انت خلاص اتجوزتيه ولا انت ناسية .
سارا:انسى ازاي بس طيب خلاص خلوني متجوزة كدة ومش حطلع من البيت مش عايزة اروح اقعد معاه انا معرفهوش وما قعدتش معاه حتى يوم كتب الكتاب كان سلام عادي .
مها : هههههههه ايه الكلام الغريب دى ... على فكرة ياسارة بعد كدة انتي اللي حتتمني انك تقعدي معاه ومش حترضي عليه اي مكروه وحتخافي عليه اكتر من نفسك .
سارة وهي لسة بتعيط : والله لا والله لا.
مها: خلاص بقى ياسارة قومي اغسلي وشك وخلي الكوافيرة تحطلك المكياج وماتنسييش ان ميرنا زمانها جاية وحيبقى شكلك وحش لو شافتك بالمنظر دى يالا بقى .
سارا: اصلا ميرنا عارفة اني مش عايزة اتجوز اخوها .
مها : يادي الكسوف انت قايللها انك مجبورة على الجواز من اخوها .
سارا: امال انت فاكرة ايه انت ناسية انها صحبتي الانتيم .
مها: ايوة مش ناسية بس مش كل حاجة تقوليلها وخصوصا الحاجات دي .
سارا: لا عادي خليها تعرف اني ما بحبش اخوها واني مش عايزاه.
مها: وهي قالتلك ايه .
سارا: مش لازم تحبيه المهم حتكوني معانا في بيت واحد وخلاص مش مهم الحب .
مها: ليه انتى حتعيشي معهم بالبيت.
سارا: مش عارفة والله ما اعرف.
الا ينفتح الباب وطلع لهم راس ميرنا وهي تقول بصوت عالي: انا جيييييييييييييييييييييييييت.
مها: اهلا نورتي
ميرنا لما دخلت وشافت عيون سارة متورمة من العياط خير مالك ياسارة .
سارة رجعت تعيط تاني وغطت وجهها بايدينها.
مها: رجعنا تاني ما فيش فايدة .
ميرنا : مها سارة مالها.
مها وهي مكسوفة:مش عارفة مالها شوفيها انتي.
ولفت على سارة: يالا سارة انا بنزل اشوف طنط عايزة ايه وحندهلك فيفيان بعد عشر دقايق ... فاهمين عشر دقايق بس تتكلموا فيها .
وطلعت مها وهي طالعه قالت لميرنا الي واقفه ومش عارفة تعمل ايه.: ميرنا حبيتي في حد جيه معاكي .
ميرنا انتبهت لمها: هاه لاء بس انا جابنى عمر ..واهلي حيجوا بعد صلاة العشاء.
مها : يالا عن اذنكم.
وطلعت مها وقفلت الباب
ميرنا وهي متردده ومش عارفة تقول ايه .: سارا ...
سارا لسة بتعيط ولا اتكلمت كلمة واحدة .
ميرنا : خلاص بقى ما ينفعش تعملي كدة .
سارة: ميرنا انتى اقرب وحده ليه ...انتى الي تعرفي اسراري وتعرفي احلامي ...انا احلامي تحطمت.
ميرنا: سارة ..انت عايشة في خيال ..انتى عارفه ان احلامك ما تتحققش الا في الافلام ...والا احنا من امتى كان عندنا حب قبل الجواز ...بالله عليكي اخوانك محمد وعبدالله كانوا يعرفون زوجاتهم قبل الجواز.
سارة: ايه مها بنت خالتى .... وهدى بنت صديقه امي.
ميرنا: يا ذكيه انا قصدي كانوا بيحبوا بعض... امي وابوك أخويا عمر واختى نورا ..كلهم اتجوزوا زي كل الناس ليه انتى عايزة تبقي غير الكل ..قال عايزة تتجوزي واحد بتحبيه.
سارة: بس أحنا في القرن الواحد والعشرين. البنت لازم تكون مقتنعة بالشخص اللي حترتبط بيه .دي عشرة عمر يا عالم .
ميرنا: يووووووووه انت حتجنيني ..ياختى احنا مسلمين ومن عيلة محافظة وماعندناش في العيلة خالص حاجة اسمها تعارف قبل الجواز.
سارة: انا ما قلتش عايزة اتعرف.
ميرنا: امال حتحبيه ازاي
سارة: يعنى احب واحد من غير ما اكلمه.
ميرنا: لا والله ضحكتينى ..نفسي اديكي قلم على وشك علشان تفوقي وما تنسيش انك مرات اخويا ...(وتغمز لها)
سارة: لا ماتفكرنيش كفاية .
ميرنا: لا بجد حزعل منك يا سارة على فكرة اخويا طيب وقمور وكل البنات تتمناه .
سارة: ما كانش دى كلامك قبل مااتجوز .
ميرنا: هههههه الله يهديك يا سارة الكلام اللي انا قلته في الاول كنت بهزر معاكي .
سارة: لا والله قبل شهر كنتي بنتهزري ها .ما هو اخوكي حتقولي ايه غير كدة .
ميرنا: حروح انادي فيفيان عشان تخليكي احلى عروسة النهاردة عايزة اخويا يتجنن لما يشوفك .
سارة: ياسلام يا ختي كأن اخوكي ما شافنيش ... شافني ولا حتى عبرني بكلمة .
ميرنا: سارة ماتقوليش كدة وانت عارفة اللي حصلنا من اسبوعين وربنا يقوملنا ابونا بالسلام يارب امين .
سارا: امين ...والله انى بحب عمى صلاح ولو ما كنتش بحبه ما كنت عملته حساب .
ميرنا: هههههههه اكثر من الي عملتيه.
سارا: طيب يخلوني اتعود عليه قبل ما اتجوزه انا حاسة برهبة كبيرة جدااااا.
منيره: انت عارفة رغبة بابا انه عايز يفرح بعبد العزيز ويشوفه متهني مع عروسته وان شاء الله لما ترجعلي من شهر العسل حنعملك حفلة كبيرة جدا واعزمي كل اللي انت عايزاه ايه ايك بقى .
سارا: ربنا يشفيه... تعالي قوليلي انا حسافر فين ؟؟؟؟
منيره:هههههههه ..ياسلام عايزة تقوليلي انك مش عارفة حتسفري فين النهاردة ضحكتيني يا سارة هههههه.
سارا: والله ما اعرف مين حيقول لي يعنى ..اخوكي؟؟
ميرنا:وهي مكسوفة من اخوها انه عمره ما كلم صحبتها ولا حتى جه يشوفها من ساعة ما كتب كتابه عليها
سارا معلش اعذري عبد العزيز وانت عارفة انه كان مضغوط علشان تعب بابا معلش .... يالا بقى قومي اغسلي وشك علشان ا نادي فيفيان تمكيجيك وما تنسيش كمان اني حتمكيج معاكي يالا بقى .
سارا: حاضر ...وقامت للحمام تغسل وشها ....قعدت ميرنا على الكرسي وهي تفكر في اخوها ونفسها تموته وبتفتكر ازي استغربت يوم ماعرفت ان ابوها خطب صديقتها سارا وبنت اعز اصحاب ابوها لابنه عبدالعزيز الي كان مفهم العايله كلها انه مستحيل يتزوج خصوصا بعد ما شاف اللي حصل لخوه عمر يوم ما توفت زوجته فاطمه ..عمر كان متزوج وعايش مع زوجه قصه حب ولا اروع ... وبعد خمس سنوات قدر الله ان فاطمه تموت بحادث وتركت عمر وبنتها مي 3 سنوات وحدهم...عمر تحطم بعد وفاة زوجته ...واتغير...حتى بعد مرور 3 سنوات من وفاة فاطمه..عمر ما رجعش زي الاول ودة اللي مقطع قلب امه واخواته عليه ...ولان عبدالعزيز اقرب الاخوان لعمر ..وهو اكتر واحد كان حاسس بيه...واخد عهد على نفسه ان قلبه حيكون ملكه هو وحده ومستحيل يسلمه لانسانه ممكن تروح منه وتاخذ قلبه معها زي ما حصل لعمر اخوه ....يوم خطب ابوه سارا بنت عمي شوقي له ..في البدايه عبد العزيز ماكانش موافق لانهم خطبوها وهو مسافر ولا حتى اخذوا رايه ..بعدين احترم ابوه الي كان قصده يقوى علاقته بصديقه وتكون بينهم علاقه نسب مش بس صداقه خصوصا انه كبر وما يضمنش ان الشراكه تتم بين العيلتين بعد ما يتوفى ..فحب يزيد العلاقه بالزواج ...وشوقي الي وافق لانه مش عايز يكسف صحبه ويخاف انه اذا كسف تنقطع روابط الصداقه الي بينهم مع انها قويه جداا فاجبر بنته انها تتزوج من ابن اعز اصحابه ......

وفي يوم كتب الكتاب بعد ما رجعت عيله ابو عمر لبيتها ابوهم صلاح تعب واغمى عليه ..لانه من فتره كان حاسس بحاجة بس ما حبش يروح للمستشفى ومع تجهيزات كتب الكتاب والمجهود الزيادة ظهرت اعراض المرض على صلاح .... وبسرعة راحوا للمستشفى وعشان كدة عبدالعزيز ما لحقش يقعد في بيت مراته.... والدكاترة شخصوا حالة صلاح ان قلبه ضعيف والمفروض ما يجهدش نفسه ...صلاح خاف ان ابنه وصحبه يأجلوا الفرح علشان مرضه ... وعشان كدة صلاح اصر ان سارة وعبدالعزيز يتجوزا اول ما يرجع البيت ...وبالفعل بعد اسبوعين من كتب الكتاب رجع صلاح لبيته وشوقي قرر انه يعمله عزومة عشى كبيرة جدا عشان اعز اصحابه قام بالسلامة ...فقال صلاح ان العشى حيكون عشان سلامتة وكمان جواز ابنه .. محدش اقدر يعترض على كلامه علشان حالته الصحية اللي ما تستحملش حتى نقاش وفعلا عملوا اللي هو عايزه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
komoro
مشرف
مشرف


عدد الرسائل : 3774
الشهرة : bob

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 1:15 am

انا لازم اشوفها وانا مركز
الشخصيات كتير اوى
لازم تكتبى كل الشخصيات قبل كل الاجزاء
وهى كام جزء
نرجو التثبيت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
مدير عام
مدير عام


عدد الرسائل : 1120
الشهرة : medo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 5:14 am

حلوه يا نوسه
مستنيين الباقى بسرعه

_________________
]لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلى العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم
ياحى يا قيوم ... برحمتك استغيث اصلح لى شأنى كله ولا تكلنى الى نفسى طرفة عين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن ..واعوذ بك من العجز والكسل .. واعوذ من الجبن والبخل ... واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال
هذا الدعاء ومنك الاجابه ياحي ياقيوم ......


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Golden~Eyes
عضو ذهبى
عضو ذهبى


عدد الرسائل : 1897
الشهرة : Golden~Eyes

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 6:36 pm

جميله اوى يا نوسه ومستنى باقى القصه
تم تثبيت الموضوع كان فيه عطل فى الاشراف عندى
بس الحمد لله الاداره صلحته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 6:51 pm

مشكورين يا جماعه للمتابعه والجزء التانى اهو بتاع الفصل الاول واتمنى انها تكون عجابتكم فعلا
بس اده
عاوزين ناس كتير تتابع معايه عشان تشجعنى وانزل قصص تانى مش ينفع كده
وشكرا للتثبيت يا عم المشرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 6:54 pm

الفصل الاول
الجزء الثاني


وفي بيت صلاح ...الكل كان خايف ومش عارفين يعملوا ايه عشان عبدالعزيز لغاية دلوقتي مش عارفين هو راح فين .... طلع من الصبح والمغرب اذنت وهو لسة ما رجعش ولا حتى بيرد على الموبيل...وما بقاش الا ساعتين وكلهم يروحوا لبيت ابو محمد (بيت العروسة ) ... والعريس مش عارفين عنه اي حاجة ...ابوه صلاح وامه فوزية واخته نورا لابسين وجاهزين وقاعدين في الصالة مستنيين عبدالعزيز .

ام عمر: بالله عليك يا ابو عمر ما تتنرفزش مش كويس على صحتك وان شاء الله عبدالعزيز حيجي وربنا يعدي الليلة دي على خير .
نورا:ايوة يابابا انت عارف ان الدكتور موصيك انك ما تجهدش نفسك وكل حاجة حتبقى تمام ان شاء الله .
صلاح : بس ما ينفعش كدة يا ام عمر الواد لغاية دلوقتي ما رجعش ولا عارفين عنه اي حاجة .
فوزيه: عمر اخذ ميرنا ونزلها بيت شوقي وراح يدور على اخوه وان شاء الله يرجعوا الاثنين مع بعض.
صلاح: انت دلوقتي امتى اخر مرة اتصلتوا بعبدالعزيز
نورا: يابابا تليفونه مقفول يمكن فصل شحن ... ان شاء الله حيجي دلوقتي .
وتنزل رهف وهي تصرخ.: نورا عيالك جننوني ...زهقونى عايزة تلبسيهم ..روحي لبسيهم او خلي ماريا تلبسهم ..انا مش خدامتك .
فوزيه: الله يهديك يا رهف ..انتي مش شايفة بطن اختك قد ايه حرام عليكي مالهاش حيل على عيالها وانت عارفة انها ما بتحبش تخلي الشغالة تلبسهم .
رهف: يعني انا الشغالة بتاعتهم .
نورا ساكته وهي تبتسم مسلمه امرها لامها ...
صلاح وهو عصبي: بقولك ايه يارهف ابعدي عن وشي عشان العفاريت كلها بتتنطط قدام وشي ... مش كفاية اخوكي اللي مش عارفين عنه حاجة دة .
رهف وايدها على قلبها: ليه هو اخويا فين ..مين فيهم عمر ولا عبدالعزيز.
نورا: لا ما فهمش حاجة بس احنا بندور على عبدالعزيز مش عارفين هو فين بقولك ايه يا رهف فينهم بناتي خليهم ينزلوا انا حلبسهم مش عايزة مساعدة من حد .
رهف : ياساتر احسن خديهم مش كفاية عليا مي .
فوزيه: مي انا ماشفتهاش النهاردة هي فين ؟
رهف: ما تخفيش اهي فوق عمالة تجرب كل الفساتين اللي عندها ماتقوليش هي العروسة مش سارة..وميرنا راحت لسارة وسابت الشغل كله عليا .. انا تعبت خالص .
صلاح :ميرنا راحت تقعد مع سارة ... واخيرا سارة حتيجي تقعد معانا والله انا بحبها قوي من ساعة ما ابوها كان بيجبها الشركة عندنا ... بس ربنا يستر وعبدالعزيز ما يهدش كل حاجة .
نورا ورهف : يابابا واحنا رحنا فين .
صلاح :ههههه انتوا الأساس بس سارة غالية علية انتوا ناسيين هي بنت مين.
نورا: والله يابابا انا نفسي اعرف هو عمي شوقي عاملك ايه علشان تحبه كل الحب دة .
فوزيه: انا من ساعة ما اتجوزت ابوكم وهو ما فيش سيرة غير شوقي .
صلاح: دي عشرة عمر .. شوقي مش شريكي بس دى صحبي واخويا اللي طلعت بيه من الدنيا ...
رهف وهي تبتسم: الله يخليكم لبعض.
نورا: ها يارهف حتلبسي العيال ولا البسهم انا .
رهف وهي بتبص على بطن نورا المنتفخ بعصبيه: امرنا لله نستني الامور اللي جوة دة يطلع للدنيا علشان استريح انا بقى .
نورا: ياسلام بقى امور وانتي مطلعه عيني كل شوية علشان تعمليلي حاجة ربنا يخليكي ليا يا جميل ..
رهف:على فكرة ما تنسيش ان انا اللي حنفعك الايام دي هههههه.
نورا: ههههههههه طيب متشكرين يا ستي .
صلاح: نورا جربي واتصلي باخوكي تاني .
نورا :حاضر
.........
وعلى كورنيش المعادي ..في مكان فاضى ولا في حد خالص غير واحد قاعد على السور وبيتفرج على البحر وكان قاعد بيفكر وسرحان حياته حتكون ايه ... فاضل ساعات وحعيش مع انسانة ما اعرفهاش ولا حتى شفتها الا مرة واحدة وهي مراتي على سنة الله ورسوله ولا كلمتها ولا حتى اعرف طبعها ايه ولا تفكريها ..بس انا حاسس اني مش متجوز .انا ما انكرش انها سحرتني بجمالها وبراءتها بس مش بالطريقة دي ...بس هي صغيره عليا هي قد اختي ميرنا ..حرام والله أتجوزها وهي بالعمر دة .. اهلها ازاي يوافقوا ... هي ازاي توافق ..بس صح عمي شوقي مستحيل يرفض طلب من ابويا مهما حصل...سارا ...اهاااا يا سارا انتي مين .. انا بالنسبه لك ايه..يا ترى هي فرحانه انها بتتزوجنى ..او هي مجبوره زيي على الجواز ... بس انا مش مجبور ..انا راضي بالزواج ...يووووووووه انا ايه اللي بقوله خلاص كل حاجة تمت ...........يا ترى هي طبعها زي طبع اختى ... يعنى دلوعه وعلى اتفه حاجة تعيط ..انا اكره حاجة عندي ان ميرنا او رهف يعيطوا ...يوه اذا عيطت انا حعمل معاهاايه ............اعمل ايه اضربها زي ما بضرب اخواتي ..والا اراضيها زي ما بيعمل عمر ...والله حيرة ربنا يهديك يا بابا انت السبب اللي مخليني في الحيرة دي ...
فجاه سمع صوت سياره وراه ..بص وراه شاف بي ام سودا .....ايه اللي جابه دة دلوقتي اخر مرة شفته فيها الساعة كانت 4 ونص العصر ... ادى الوقت مر بسرعة وما حستش بيه من امتى وانا قاعد القعدة دي .
وقفت العربية ونزل منها واحد طويل و حلو له دقن خفيف ولابس بدلة شيك ..قرب مني وقعد جمبي على السور .... وقام يتامل النيل وهو ساكت..
عبدالعزيز وهو باصص للنيل : انت ايه اللي عرفك ان انا هنا.
عمر وهو لغاية دلوقتي ما شفش اخوه : انت عارف ان انا عارف المكان المفضل ليك لما تكون زعلان او مهموم .
عبدالعزيز : انت اهو قلت ان انا بحب اقعد هنا ايه بقى اللي جابك.
عمر: اعتقد ان المكان دة مش ملكك علشان ما اقعدش فيه
عبدالعزيز وهو بيقوم : خلاص انا حاسبلك المكان تقعد فيه براحتك.
عمر ماسك ايد اخوه: تعالا هنا انت رايح فين ...انت كدة على طول متنرفز ...عبد العزيز مالك انت ناسي انا مين.
عبدالعزيز: اااااااه يا عمر والله انت مش حاسس باللي جوايا ...انا دماغي حتنفجر من التفكير.
عمر: دة انت يوم ما كتبت كتابك ما عملتش كدة جاي تعملها النهاردة في فرحك ... هوانت مش مرتاح مع سارة ؟؟
عبدالعزيز: ارتاح ازاي وانا عمري ما كلمتها ولا شفتها غير مرة واحدة .
عمر وهو فاتح عينيه: نعمممممممممممممم
عبدالعزيز: اللي سمعته ما كلمتهاش خالص وما شفتهاش غير يوم كتب الكتاب بس .
عمر: طب ليه انت بقالك اسبوعين كاتب كتابك؟
عبدالعزيز: انت عارف بالظروف اللي مرت علينا .
عمر: لا والله عذر اقبح من ذنب..الله يعينك يا سارة ويصبرك على اخويا.
عبدالعزيز: اهاااا انت بتقول ايه الله يعينها علي ايه .. ما حدش قالها ترضى تتجوزني ..
عمر:وبعدين معاك البنت مالهاش ذنب في اي حاجة وعلى فكرة ابونا مش ناقص.
عبدالعزيز: بس انا مش عايز اتجوز ..(وبصوت عالي) يانااااااااااااااااااس انا مش عايز اتجوز.
عمر: طب ليه فهمنى.
عبدالعزيز ومن غير ما يحس: مش عايز اتزوج واحبها وتسبني زي ما فاطمة سابتك.
عمر وهو منزل راسه: الله يرحمها.
عبدالعزيز حس بنفسه: والله انا اسف يا عمر مش قاصدي اعذرني .
عمر: ما ينفعش تقول كدة اللي حصلي قضاء وقدر وما ينفعش انك تربط نفسك بيا.
عبدالعزيز: خلاص اللي حصل حصل واللي ابويا عايزة حيحصل بس حب مش ححبها ماشي.
عمر: ربنا يهديك ابونا متنرفز في البيت وهو عمال يتصل بيك على الموبيل وانت ما بتردش يالا بقى نروح .
عبدالعزيز: انا اقفل الموبيل
عمر: يالا بقى قوم مين قدك يا عم النهاردة انت حتسافر واحنا قاعدين في الشغل ارف وحرقة دم .
عبدالعزيز: انا مستعد اشتغل 12 ساعة بس مش عايز السفرية دي .
عمر: يابني يالا قوم قال مش عايز يسافر قال ... يابني شهر العسل دة احلى ايام الجواز اسألني انا لسة العروسة بتكون مكسوفة ...
عبدالعزيز : ربنا يكون في عوني مش عارف اتصرف ازاي مع بابا ولا اقوله ايه ..
عمر: ولا يهمك اخوك مرتب كل حاجة .
عبدالعزيز: صدقني انا ماعرفش سارة ولا حتى بتفكر ازاي.
عمر: مش ذنبها بقالك اسبوعين انت اللي ما كلمتهاش.
عبدالعزيز: انا حطلب من بابا انه يأجل الجواز شوية .
عمر : والسفر؟
عبدالعزيز: عادي نلغيه.
عمر: صدقني انا حضربك على وشك بجد زودتها .. يالا بقى .
ويرن موبيل عمر...
عمر : انا حقولهم في البيت ان بطارية العربية وقفت وانك كنت بتصلحها ماشي.
عبدالعزيز : ماشي.
عمر يرد على التليفون: الووو
نورا: ازيك يا عمر عامل ايه يا ابو مي .
عمر : الحمد لله انتم عاملين ايه .
نورا: بقولك ايه لقيت عبدالعزيز .
عمر: ايوة هو جمبي اهو .
نورا: على فكرة ماما كانت خايفة جدا وبابا متنرفز على الاخر .
عمر:شحن التليفون خلص وما عندهوش شحن وبطارية السيارة كمان باظت واحنا خلاص صلحنا السيارة وراجعين اهوه على طول على البيت ..
عمر: المهم اخبار مي ايه لبستوها انا عايزها هي العروسة النهاردة .
عبدالعزيز وهو بيضرب عمر بكتفه: مش حتكون احلى من مراتي .
عمر وهو يضحك : دى اللي ما كانش عايزها من شوية ودلوقتي بيدافع عنها اااااخ منك انت .
عبدالعزيز: ما تصدقش نفسك كدة بنتك وحشة جدا وفي احلى منها كتييير هههههه.
عمر: اخرس دة انا بنتي احلى البنات في العالم .
عبدالعزيز : هههههههههههههه يالا علشان نرجع .
وقام وراح لسيارته وكمان عمر راح لسيارته وافتكر ان نورة لسة على التليفون .
عمر: ههههههههههههه ايوة انا معاك يا نورا .
نورا: لا احلف بس...بقالي ساعة عماله اقول الووووو وانت في وادي تاني.انت كدة حتخسر بابا كتير .
عمر: لا ما تخافيش الخير كتير والحمد لله .
نورا: انت رحت فين
عمر: قال اخوكي بيقول ان مراته احلى من بنتي انا شوفتي اخر نكتة .
نورا وهي فاتحه عنيها ومش مصدقة وبتصرخ في عمر : احلففففففففففففففففففففف
عمر: انتى بتكلمي واحد اطرش ايه يا بنتي مالك هو انت النهاردة مش مصدقاني فى حاجة خالص .انت حرة
نورا:لا بس مستغربة انا اسفة .... عبدالعزيز بيتغزل في حد انا اول مرة اعرف انه بيعرف يتغزل ورومانسي سبحان مغير الاحوال.
عمر: بقولك ايه بقى اقفلي بقى عشان ما بعرفش اتكلم وانا بسوق وجهزوا عروستي مي علشان اخدها معايا القمر دي .
نورا : ربنا يخليكوا لبعض يالا مع السلامة وخلي بالك من الطريق وانا حروح ابشر الناس اللي هنا علشان هما خلاص على اعصابهم . سلام
عمر: مع السلامه.
عمر قفل التليفون وهو مبتسم ..واخيرا بيدخل بيتهم الفرح ..هو عارف ان ا خوه عبدالعزيز مش موافق على الجوازة دي ..بس هو حاسس ان درجل سارة لبيتهم بيكون فاتحه خير للكل.
....يارب

عبدالعزيز رجعت الافكار له حاول يطردها وشاف نفسه في مراية السياره ..لاحظ انه لازم يحلق ...خد موبايله وفتحه وعلى طول يطلع له صوت مسج وبعده مسج وبعده مسج ..لغاية ماوصل عددهم 7 مسجات...
فتحهم وشافهم ...كلهم من اهله ...ضحك وعرف ازاي هما كانوا خايفين عليه وهو مش عايز يحرجهم مع اهل العروسة ويحطهم في موقف محرج......رن على اخوه عمر ...
عمر: هههههههههههه وحشتك مش كدة .
عبدالعزيز: قال وحشتك ما انت لسة شاتمني عشان بنتك هههههه بقولك ايه انا مش حروح ... هاجري على الحلاق احلق بسرعة واروح ما ينفعش اروح الفرح بالشكل دة .
عمر: اوووووووووووووه ماشي بس بسرعة ما تتأخرش.
عبدالعزيز: سلام
عمر: ههههههههههههه مع السلامه
عبدالعزيز: عمر والله انك رخم .
عمر: مش انت لسة بتقولي سلام انت مجنون يابني .... ربنا يكون في عونها .
عبدالعزيز : هي مين دي .
عمر : لالالالالا ما تخدش في بالك مع السلامة .
عبدالعزيز:ماشي لما اشوفك انت فعلا كتلة رخامة متحركة هههههه ..... المهم قول لاهلي اني ساعة بالكتير وجاي .
عمر: ههههههه حاضر يا ابو الغلاسة كلها .
وراح عبدالعزيز للحلاق وبعد ما خلص رجع للبيت .... اول ما دخل قابلته هند بنت اخته نورا...
عبدالعزيز وهو يشيل هند: ازيك يا قمر يالا فين بوسة خالو .
هند وهو ييتلوى في حضن خالها: مش عايزاك نزلني انا عايزة ماما .
عبدالعزيز وهو بينزلها:والله انت غلسة يالا انزلي وروحي لمامتك ولا حد حيعبرك ولا تستهلي حتى حد يديكي بوسة يارخمة.يلا روحي .
رهف وهي بتضحك : انت اتجننت ولا ايه يا عبدالعزيز بتكلم الطفلة دي وكأنها فاهماك.
عبدالعزيز: يمه انت طلعتي منين انت كمان ؟؟
رهف: انت اللي كنت فين احنا كنا قلقنين عليك قوووي.
عبدالعزيز: فين ماما وبابا .
رهف : في الصالة مع اخواتك .
عبدالعزيز: كلهم متجمعين.
رهف : ايوة الا ميرنا عند العروسة هههههههههه
عبدالعزيز: ما تضحكيش .
رهف: انت بس تزعقلنا ... ربنا يكون في عونك يا سارا.
عبدالعزيز: دي يا بختها بيا ... وانتي ايش فهمك في الحاجات دي يا حقودة .
رهف تبتسم بحنان: اه والله يا بختها بيك فعلا.
عبدالعزيز استغرب من اخته اول مره تشوفه كدا وتبتسم له ...ابتسم لها هي كمان وراح للصاله عشان يشوف اهله.........
صلاح: واخيرا العريس شرف ..
فوزيه : فينك يا ابني قلقتني عليك.
عمر: كان بيتشيك وبيحلق علشان عروسته تشوف عريسها وهو على سنجت عشرة ههههههه.
فوزيه: عقبالك
عبدالعزيز: يالا اسيبكم بقى يا جماعة حروح اخد دش واجهز نفسي وارجعلكم تاني .سلام مؤقت
نورا: تعالى يا عبدالعزيز وقولي انت حتسافر فين الليلة انا مش عارفة .
عبدالعزيز: اذا كنت ما قلتش للعروسة حقولك انتي.
نورا بدلع: مش عايزة اعرف انت حر .
عبدالعزيز فاتح عنيه مالهم اخواتي النهاردة كأنهم اول مرة يشوفوني بس عمرمعايا عادي.
رهف: بجد يا عبدالعزيز انت حتسافر فين احنا مش حنقول لسارة احنا عارفين انك عملهالها مفاجئة ... يالا قول بقى .
عبدالعزيز : انا مش عاملها مفاجئة ولا حاجة ما دام انتم فهمتوها كدة براحتكم .
عبدالعزيز: انا حقولكم بس ما حدش يجيب سيرة لسارا فاهمين .
نورا ورهف: واللللللللللللله ما مش حنقول ... يالا بقى
عمر: حيروح لللللللندن
عبدالعزيز: ياحشرررررري
نورا: ليه لندن فيها عرب كتير وزحمه
رهف: ايوة روحوا باريس لانها بلد العشاق او ايطاليا حلوه لشهر العسل ..والا ماليزيا بلد العرسان
صلاح: وانتى اش عرفك يا عفريته
رهف وهي مرتبكه: هاه لا عادي كنت بسمع من البنات
فوزيه: والله البنت دي مصيبة عارفة كل حاجة ( داهية مسيحة )
عبدالعزيز: لندن حلوه قوووي خصوصا في الوقت دى من السنه ..وانا حروح عشان عندى شغل هناك ...
نورا: شغل في شهر العسل؟؟؟؟؟!!!!!!يارررررررربي ارحمني
عبدالعزيز: مش شغل شغل يعنى عندي حاجة كدة وعايز اخلصها ..ولازم اروح هناك..
رهف: بجد ربنا يعين سارا على الطياره خصوصا انها اول مره تسافر
عبدالعزيز وهو مستغرب: ليه هما عمرهم ما سافروا..؟؟؟
رهف: لا راحو مرة دبي لان سارة كانت بتقول ان عمي شوقي ما ينفعش يركب طيارة وانه بيكرها هما سافروا المرة دي وما سافروش تاني .حتى سارة من كلام ابوها بقت تخاف تركب الطيارة مع اني بقولها ان احلى حاجة ركوب الطيارة متعة .
عبدالعزيز: طيب يا جماعة عن اذنكم بقى .
وطلع من الصاله والكل مستني وخصوصا انهم جاهزين وما بقاش في وقت عشان يروحوا بقى لبيت شوقي ابو العروسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
مدير عام
مدير عام


عدد الرسائل : 1120
الشهرة : medo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   4/7/2009, 11:07 pm

انا كده مش هعرف انام غير لما أقرا الجزء اللى بعده ايه التثبيت ده
جامده اوى نوسه وورينا القصص الأصلى


_________________
]لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلى العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم
ياحى يا قيوم ... برحمتك استغيث اصلح لى شأنى كله ولا تكلنى الى نفسى طرفة عين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن ..واعوذ بك من العجز والكسل .. واعوذ من الجبن والبخل ... واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال
هذا الدعاء ومنك الاجابه ياحي ياقيوم ......


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   5/7/2009, 1:17 am

ياه بجد فرحت انها عجبتك
وهنزل الجزء الى بعدى بس كده
ونام بقى اما تقرأه على طول
ههههههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   5/7/2009, 1:50 am

الفصل الاول

الجزء الثالث



سارة طلبت من فيفيان تحط لها مكياج ناعم وهادي لان محدش بيجي الليله الا بيت عمها سعد وعمتها سعاد وخالاتها وفاء وجيهان ووخوالها خالد وجمال وعبدالله ...وبيت صلاح مع اخت صلاح فاطمة واخو فوزيه عبدالرحمن ووأخواتها الثلاثه سماح وشاهيندا وشروق........
ميرنا وهي بتتفرج على سارا: الله سارا تجنيني طالعه حلوة قوووي ..بجد شكلك احلى بكثير من الملكه ...اكيد اخويا حيتهبل عليك يا بخته بيكي ..
وحضنت سارا ...سارا حست انها خلاص بتعيط ..
راحت فيفيان قالت..::لالالا ما ينفعش كدة البنت كدة خلاص حتعيط .
ميرنا سابت سارا وبعدت عنها: ربنا يهنيكي بعريسك وتعيشي احلى ايام ان شاءالله
سارا ابتسمت : يارب
ميرنا يالا روحي وكملي لبسك وانا حخلي فيفيان تحطلي اي حاجة اعمل منظر يعني .
سارا: ماشي
وقبل ما تطلع بصت لمنيرة : بتقولها انت بجد ما تعرفيش احنا مسافرين فين الليلة
منيره : لا والله ماعرفش ليه ؟
سارا: خايفة نروح مكان بعيد وانا ماعمرى ما ركبت طياره..
منيره:هههههههههه يارب ما تسمعك رهف بتموت في حاجة اسمها طيارة لو بإيدها كانت اشتغلت مضيفه ..
سارا: بجد انا خايفة ...مش كفاية اني خايفة من اخوكي كمان اركب طيارة انتوا ناوييين تخلصوا مني
منيره: ليه هو اخوي عفريت ولا ايه ههههههههههههههه.
ودخلت سارا تلبس فستانها وتجهز نفسها .
دخلت مها الاوضة : فين سارا
ميرنا : بتغير هدومها وبتلبس الفستان
مها: وهي عاملة ايه دلوقتي
ميرنا وهي بتبتسم : يعني انا موجودة ومش عايزاها تكون بخير .
مها:ههههههههه والله اانك فعلا مجنونة زي سارة بالظبط .
ميرنا:شكرا
مها: عفوا اي خدمة بقولك ايه يا ميرنا ما تزعليش من كلام سارة على اللي قلته على اخوكي هي بس نفسيتها تعبانة معلش عروسة بقى وانت عارفة الحالة بتبقى ايه في اليوم دة .
ميرنا : انت بتتكلمي في ايه يا مها ... سارة دي مش صحبتي وبس دي اكتر من اختي ..والله انها زي اخواتى نورا ورهف واكتر كمان.
مها: عارفة والله وهي كمان بتعتبرك اختها واحنا كمان بنتعتبرك بنتنا وبنحبك جدا بس ارجوكي ما تبينيش لاهلك او تقوليلهم على اللي قالته سارة .
ميرنا: سارا ما عملتش حاجة ..واللي عملته او قالته دة حاجة عادية ..واللي سارة تقولوه ما بقولهوش لرهف ازاي بقى حروح احكي لاهلي على اللي حصل .
مها : والله انت بنت جدعة بجد وبنت اصول ... يالا بقى مش حتروحي تلبسي انتي كمان .
ميرنا : مستنية سارة تطلع الاول .. هي العروسة مش انا هههههه.
مها: ربنا يخليكوا لبعض وعقبالك يا قمر .... والله علاقتكم دي بتفكرني بعلاقة عمي شوقي بوالدك .
ميرنا: اميييييييين
مها: في اصوات كتيرة تحت يالا اسيبك انت بقى تجهزي وانا حنزل شكل الضيوف وصلوا.
ميرنا : ماشي
وتطلع مها الاوضة وبعدها تطلع سارة وهي لبسة احلى فستان.
سارا : اعتقد اني سمعت صوت مها .
ميرنا : مها ايه دلوقتي ... ايه يابت الحلاوى دي بسم الله ماشاء الله .
سارا وهي مكسوفة بس بقى يا ميرنا .
بس انت يا سارة بجد الفستان حياكل منك حتة ومظبوط عليكي بالظبط .
وكان قوام سارة جميل جدا مش رفيعة جدا ولا مليانة جدا مظبوط ..وكانت لابسه فستان سكري طويل وناعم ورافعه شعرها الكستنائي ونازله منه خصل على كتفها ..وشعرها اصلا يوصل لغاية كتفها وناعم جداااا ..ومعلقه في شعرها ورود سكريه صغيره ..والميك اب هادي وناااااااااااعم ..متناسق..هي عيونها بني غامق مش سودة...والاشادو اللي حطاه مخلي عنيها افتح من العادة ..
ميرنا: بجد تجنني يا سارة .. خليني اقرى عليكي قران علشان العين والحسد وان ربنا يحميكي ان شاء الله .
سارا: عين مين بس ما فيش حد غريب كلهم اهلك واهلي وكلهم شايفينى الف مره
ميرنا : يااااااغبية من عين اخويا .... دى عينه مدورة
سارا وهي منزله راسها: وادي صفة تانية وحشة فيه .
ميرنا وهي عصبيه:صدقيني حضربك على وشك لانك بجد زودتيها انا بهززززززززززر
سارا: طيب يمه خضيتيني
ميرنا: فين الورود الي اشترتهالك.
سارا: مش حخدها دة مش جواز ( دي يا دوب قاعدة كدة وبس وعشا) مش ححتاجها .
ميرنا: لا حتخديها احنا حنعملك زفة ولا انت ناسية
سارا: اهي عندك هناك
ويرن موبيل ميرنا..
ميرنا : ايوة يا رهف انتوا اتأخرتوا كدة ليه .
رهف: احنا تحت انتوا لسة ما نزلتوش ليه
ميرنا ياسلام ... طيب طيب شوية ونزلين اووووف رغاية .
طلعت رهف بسرعة وهي بتجري على السلم وهي من غير حجاب وفجاءة اتصدمت في حاجة طويلة قدامها وكانت حتفقد توازنها وتوقع ....الا وحست بايدين ماسكها ... .......


مين الي أتخبطت فيه رهف؟؟
وياترى ايه حيكون رد فعل اخوها عبدالعزيز لما يشوفها على الوضع دة؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
مدير عام
مدير عام


عدد الرسائل : 1120
الشهرة : medo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   5/7/2009, 3:36 am

ربنا يستر
شكل القصه داخله على منحدر تاريخى

_________________
]لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلى العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم
ياحى يا قيوم ... برحمتك استغيث اصلح لى شأنى كله ولا تكلنى الى نفسى طرفة عين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن ..واعوذ بك من العجز والكسل .. واعوذ من الجبن والبخل ... واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال
هذا الدعاء ومنك الاجابه ياحي ياقيوم ......


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
مدير عام
مدير عام


عدد الرسائل : 1120
الشهرة : medo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   7/7/2009, 5:45 am

فين باقى القصه يا ماما نوسه
بلاش شغل اسامه انور عكاشه ده

_________________
]لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلى العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم
ياحى يا قيوم ... برحمتك استغيث اصلح لى شأنى كله ولا تكلنى الى نفسى طرفة عين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن ..واعوذ بك من العجز والكسل .. واعوذ من الجبن والبخل ... واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال
هذا الدعاء ومنك الاجابه ياحي ياقيوم ......


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
tahany
عضو فضى
عضو  فضى


عدد الرسائل : 964
الشهرة : nanoooo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   7/7/2009, 1:27 pm

فعلا القصه حلوه جدااااااااااااااااااااا يا نوسه

خلتينى اقراها وعايزه اكملها للاخر

يلا بقه بسرعه فين الباقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Golden~Eyes
عضو ذهبى
عضو ذهبى


عدد الرسائل : 1897
الشهرة : Golden~Eyes

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   7/7/2009, 7:56 pm

تحذير من المشرف اللى هو انا
الى الشيخه نوسه
نرجو منك اكمال القصه احسنلك والا....الجمهور متشوق ولو مش كملت هيكسروا الاستوديو
ولا نستنى رمضان اللى جاى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
aya
عضو برونزى
عضو برونزى


عدد الرسائل : 656
الشهرة : aya

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   8/7/2009, 1:11 am

يا نوسااااااااااااااااااااااااااااااااا يا جامد دايما بتفجئينا بحاجات فظيعه
قشطه يا بت واخلصي وبلاش حاله التشويق ديه
نزلي الجزء واخلصي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
tahany
عضو فضى
عضو  فضى


عدد الرسائل : 964
الشهرة : nanoooo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   8/7/2009, 4:27 am

نوووووسااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
انتى فيين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   8/7/2009, 3:54 pm

هههههههههههههههههههههههههههه
انا اسامه انور عكاشعه ماشى هههههههههههههههههه
عنيا يا نونا انتى تؤمرى يا جميل

من تحذير من العضوه الى هو انا الى المشرف الى هو جولدن
هنزل الباقى بس احنا مش بنخاف يعنى هههههههههه

يويو حبيتى هنزل الجزء ياعنيا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   8/7/2009, 4:22 pm

الفصل الثاني
الجزء الاول

سارة نزلت من غرفتها وزفوها لعريسها وقعدوا مع الاهل شوية وبعدين اتعشوا وراحوا يوصولها هي وعريسها للمطار علشان تبدأ حياة جديدة مع عبدالعزيز ياترى حياتهم حتبقى عاملة ازاي......
وفي بيت ( شوقي) ابو محمد...... الجميع كانوا قاعدين في الصالة .
ام محمد : والله سارة حتوحشني قووووي .. دي حتغيب عني شهر كامل .
ابو محمد وهو حزين لان سارة عندة بالدنيا كلها : بقولك ايه يا كريمة مش شايفة ان سارة صغيرة على الجواز النهاردة لما جات تسلم عليا وهي ماشية حسيت انها لسة صغيرة على الجواز شكلنا اتسرعنا وغلطنا كنا لازم نستنا شوية .
ام محمد : لا يا ابو محمد لا صغيره ولا حاجة ....وانا لما كنت في عمرها كان عندي محمد وحامل في عبدالله كمان....
ام محمد صحيح انها طيبه ومتاثره بفراق بنتها ...بس هي قويه ونادر ما تظهر شعورها قدام للناس..
هدى: الله يهديك يا طنط ايامك غير ايامنا .... انا مش بقول ان سارة لسة صغيرة على الجواز بس برضه لسة شوية عليها .
ام محمد: لا يا جماعة هي سنها كويس كدة للجواز وبعدين الجواز سترة للبنات .
مها: عبدالله ...عبدالله
عبدالله وهو قاعد جمب مراته مها نام وهو قاعد من التعب يا عمي ومراته بتهزه في كتفه علشان يصحا ابو محمد : ماله عبدالله هو نام ولا ايه
عبدالله انتبه لصوت والده : ههاه ...ايوة يابابا ....(واتعدل في القعدة بتاعته) يالا يا مها قومي حطلع انام انا تعبان جدااااا .
ابو محمد : تعبان ايه ....لالا مش حتام خلاص الفجر قرب يأذن .. اصبر لغاية لما تصلي الفجر وبعدين روح نام.
عبدالله: يابابا لسة بدري على الفجر فاضل ساعتين ونصف ... انشاء الله حقوم بالا يا مها .
مها: طيب بس شيل فهد بقى تقيل ماشاء الله عليه .
عبدالله: طيب هاتيه ...
عبدالله ومها عايشين في الفلة مع اهله ..لهم جناح معزول في الدور الثانى فيه غرفتين نوم وصاله صغيره وبوفيه (مطبخ صغير)....
هدى: محمد مش اتأخر يابابا
ابو محمد: طبعا لازم يتأخر انت فاكرة المطار قريب .
ام محمد: هدى نيمي عيالك في اوضة سارة بدل ما هما نايمين كدة في الصالة حرام .
ابو محمد: وبالمره ناموا انتوا كمان في اوضة سارة بدل ما تروحوا وتجرجروا عيالك وراكم وهما نايمين .
هدى: مش عارفة يا عمي انا معملتش حسابي على البيات هنا وما اعتقدش ان محمد حيوافق.
ام محمد: لا ما تخافيش محمد مش حيقول حاجة .
ورن موبيل هدى
هدي وهي بتضحك وترد على التليفون: جيت على السيرة
محمد: ليه قاعدين تنموا فيا مش كدة
هدى:لا ابدا اصل طنط وعمي بيقولولي باتوا هنا النهاردة علشان العيال نايمين .
محمد: لا مش مستهالة انا اصلا برن عليكي علشان تجهزي العيال علشان انا حرن وتطلعي عالطول علشان انا مش حقدر ادخل .
هدى: انت قريب؟؟
محمد: قدامي انشاء الله عشر دقايق واوصل .
هدى: طيب خلاص توصل بالسلامه.. خلي بالك من نفسك لا اله الا الله
محمد: محمد رسول الله مع السلامه ..
ومحمد قفل التليفون مع مراته وبيتفرج على اخوه اللي جامبه وهو محتاس في الراديوا من اغنية لاخبار ما سابش حاجة .
محمد: بقولك ايه ما تسكت بقى واهدى ربنا يهديك خيالتني مش عجبك حاجة .
تامر : تصدق يا محمد ان سيارتك تقرف ما فهاش حاجة
محمد: طيب ما تنزل منها ما دام مش عجبك .
تامر : انا عمالة ادور على شريط من الصبح مش لاقي غير اغاني اطفال ما تقلش قاعدين في حضانة .
محمد:ههههههههه .: الاغاني دي لعيالي مش ليك وانت مالك دى انت حشري بجد .
محمد: وانت عارف ان هدي ما بتحبش تسمع اغاني وانا ما بحبش اشغل اغاني قدامها احتراما ليها ومدام ما بشغل قدامها ما بشغل برضه من ورها لان ربنا شايفني .
تامر : ياه دي هدى غيرتك تماما .بقولك حسيت ان سارة فيها حاجة وهي بتسلم عليك في المطار .
محمد: اااااه يا تامر . والله وانها بسلم عليها وبضمها ليا كنت حعيط خلاص لولا بس ان الناس واقفة ومسكت نفسي وحسيت انها خايفة حسيت انها بتقولي ما تسيبنيش يا محمد انا محتجالك .
تامر: ههههههههههههههههههههههههههههاااااااااااي
محمد ببص لخوه بعصبيه في ايه هو انا قلت نكته .
تامر وهو لغاية دلوقتي وهو بيضحك : لالالا ابدا اصلك بتقولي محتجالك وخايفة والكلام اللي مالهوش لازمة ... انت فاكر انها حتفتكر بعد مع تبقى مع حبيب القلب .
محمد: أي حبيب قلب انت عبيط يابني ... انت نسيت ان بابا وماما جابرنها على الجوازة دي
تامر : لا اهلي ما اجبروهاش اهلي عارفين مصلحتها .. وانت عارف عبدالعزيز دى لقطة بالنسبالنة وتعرف كمان هو ابن مين .
محمد: ايوة بس سارة صعبانة علية قوي وكان نفسي اقول لعبدالعزيز انه ما يسفرش ولو يقعدوا في اي فندق هنا وخلاص.
تامر : يعيني على الحنية ... ما كنت قالته احسن انا حاخد سارة معايا تاني هههههه والله ناس عجيبة .
محمد بستهزاء: يالا انزل من السيارة علشان انا مش طايقك وروح ناديلي هدى والعيال
تامر نزل من السيارة وثقل الباب انادي مين يابابا يالا روح مع السلامة هما حيناموا هنا النهاردة .
دق تامر على باب البيت علشان يستأذن الاول ودخل سلم عليهم .
تامر : اهلا ازيكم عاملين ايه ازيك يا ست الكل عاملة ايه من غير دلعوتك الصغيرة .
ام محمد: ازيك يا بني ... انشاء الله تيجي مراتك مكانك .
تامر وراح ضم امه وقلها مستحيل حد يجي مكانها انا حفضل عازب طول عمري .
هدى: تامر هو محمد فين ؟؟
تامر : يووه نسيته ...جوزك بره مستنيكي وبيقولك بسرعة علشان هو تعبان وعايز يتخمد...
هدى قامت وحاولت تقوم ابنها صالح ....مش راضي يقوم لانه كان تعبان جدا ....مهند قام وهو بيفرك في عينه ....
هدى: يالا يا صالح تعبت قلبي يالا بقى انا تعبانة وابوك برة وتعبان .
صالح وهو نايم: مش عايز .. انا حنام هنا عند تيته.
هدى: لا ابوك مش حيرضى يالا بقى
ام محمد : خلاص يا هدى خليه يا بنتي ما هو عند جده حزعل منك يا هدى .
هدى: يا طنط .. محمد مش حيوافق .
ام محمد : قوليله ان امه بتقولك خلي صالح هنا .
هدى : يالا يا مهند
مهند: واناكمان يا ماما انا عايزة انام عند جدو اشمعنا صالح .
هدي: ياربي ....انا حروح اندهلكم ابوكم يتصرف معاكم .
ام محمد: خلاص يا هدى سيبهم هنا .
هدى: لا يا طنط يالا يا مهند روح لبابا في السيارة وانا حروح اجيب اخوك .
ام محمد: تامر قوم ساعد مرات اخوك . .
تامر: حاضر ... يالا يا بطل نروح عند بابا .
راحت هدى وشالت مرام بنتها...وتامر شال ماجد ...وسبقهم مهند للسياره......ام محمد خدت صالح معاها ودخلته اوضة عمته سارا ...وبعدين طلعت اوضتها لقيت ابو محمد بيقرا القران وينتظر اذان الفجر عشان يصلي وينام ....وتامر رجع بعد ما وصل مرات ا خوه وعيالها ..وراح اوضته ....ونام على السرير ..وقعد يتلكم في التليلفون ...
تامر : ازيك يا حياتي يارب ما اكونش قومتك من النوم .
لمى: لاء انا صاحية كنت مستنياك يا عمري انت اتأخرت ليه .
تامر : انت عارفة بقى ان ا لنهاردة جواز اختي عقبالك .
لمى: اختك سارا ؟؟
تامر: هههههه هو انا عندي اخت غيرها .
لمى: ههههههههههه ...بس بقى ليه بتكسفني
تامر : بموت في ضحكتك يا قمر .
لمى: تامر
تامر : يا عيون تامر ... يا قلب تامر
لمى: ربنا يخليك ليا
تامر: لمى...
لمى: نعم
تامر:ما قلتليش ناوية تدخلي ايه ....
لمى: لسة ما ققررتش اي حاجة وخلاص.
تامر : ايه هو اي حاجة وخلاص دي .
لمى : خليها على الله
وقعدوا يتكلموا لغاية لما دق الباب .
تامر : لمى يا حبي في حد بيخبط على الباب حروح اشوفه ماشي يالا سلام .
لمى: اوكي سلام .
وقفل التليفون وفتح الباب ولقى ابوه بيقوله يالا علشان حنروح نصلي الفجر في الجامع . وراح ابو محمد وعياله عبدالله وتامر للصلاة ..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
مدير عام
مدير عام


عدد الرسائل : 1120
الشهرة : medo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 12:38 am

حلوه بس بطلى تقل بقى وكملى

_________________
]لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلى العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم
ياحى يا قيوم ... برحمتك استغيث اصلح لى شأنى كله ولا تكلنى الى نفسى طرفة عين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن ..واعوذ بك من العجز والكسل .. واعوذ من الجبن والبخل ... واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال
هذا الدعاء ومنك الاجابه ياحي ياقيوم ......


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 12:12 pm

ممممممممممممممم
ماشى Wink
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 12:16 pm

الفصل الثاني
الجزء الثاني

وفي الطيارة .... سارة قعدت على كرسي جنب الشباك وفي الجهة التانية قاعد عبدالعزيز ...... وفرحت لان الكرسي واسع وانهامش لازقة في عبدالعزيز .... المضيفة طلبت منهم النهم يربطوا حزام الامان وما حدش يتحرك لان الطيارة حتطلع الان............هنا سارا ماتت من الخوف .. وهي عارفة ان اصعب حاجة في الطيارة هي الاقلاع والهبوط وبقت مش عارفة تعمل ايه ... والطيارة بدأت تمشي .... وسارة مربعة ايديها واول ما بدأت الطيارة تسرع .... بدأ قلبها ينبض بسرعة وهي حاسة خلاص ان قلبها حيقف من كتر الخوف ....وايديها بدات ترتجف ... وخافت ان عبدالعزيز يشوفها بالمنظر دى وهي ضاغتة على ايديها قووووي وغمضت عنيها جامد ..... ولف عبدالعزيز وشافها وهي بالمنظر دى كان نفسه يفطس من الضحك ... بس مسك نفسه علشان سارة ما تحسش باحراج . ..وصعبت عليه قوووي .... واستغرب قوي من انها لسة مش عارفة اي حاجة في الدنيا وانها بنت في العمر دى وبالغنى دى كله وما ركبتش طيارة لاء وكمان بتخاف منها ...مد ايده وحطها على ايديها وهي اول ما حست بايده مسكت فيها جامد وهي مغمضة عنيها وحتموت من الخوف كأن ايديه كانت حبل النجاة بالنسبلها .......وقتها عرف هي قد ايه خايفة .... ابتسم وسابها على راحتها ... وبعد ما استقرت الطياره في الجو ...حست سارا ان التوتر الي كانت تحس فيه قل....وكانها راكبه سياره ..فتحت عنيها شوية شوية ..وهي خايفه من اللي حتشوفه يمكن تكون في حلم ..وكل الي فات خيال ........ ولقيت ايد عبد العزيز ماسكة ايديها اللي اتنين ... وعالطول تبعد اديها وهي مكسوفة وهي تقول في نفسها ....ياربي عرف انى بخاف ..اه الاحراج دى ...ايد عبدالعزيز كانت حمرة من كتر ماكانت سارا ضاغطه عليهم ......
عبدالعزيز وبيكلم سارة بسخريه: وطلعتى خوافه كمان ..انا قالوا لي انك دلوعه بس..
سارا حست انها خلاص بتنفجر دى بدل ما يهديني بيتريق عليا ..
سارا بين اسنانها: محدش اجبرك وقالك اتجوزني .
عبدالعزيز استغرب من ردها ...بس هو يستاهل لان المفروض ما كانش يقول كدة ... كفاية انها مكسوفة منه .... بس حتى لو مش قصدها ... ليه هي ما مش عايزاني زي بالظبط ..
عبدالعزيز: ههههههه ...اوف كمان عصبيه ولسانك طويل ..
سارا هنا بقى اتكسفت بجد :.... هو انا ازاي رديت الرد دى ايوة اسلوبة مش حلو في الكلام بس كفاية انه مسك ايدي وانا كنت حموت من الرعب ..
سارا بصوت منخفض يا دوب مسموع : انا اسفه..
وتمر المضيفة بالعصير .....وسارة طلبت عصير برتقال...
اما عبدالعزيز فاخذ له عصير كوكتيل ...
كابتن الطياره قام يتكلم يعرف الركاب بنفسه .. وكم راح تستغرق الرحله اللي مدتها 5 ساعات ونص ...وغير كدا من الكلام المعروف..وطبعا دعاء السفر (وهذا شيء مميزه وحلو تتميز فيه مصر للطيران) بعدين جات المضيفه عشان تقولهم داوعي الامن ومكان سترت النجاه ومن هالكلام...
سارا جلست تفكر...خمس ساعات كتير حتعمل فيهم ايه ماعندهاش حاجة تعملها ....اما عبدالعزيز فكان بيتفرج على فيلم في التلفزيون...سارة بحكم انها اول مرة تركب طيارة ومش عارفة التليفزيون بيتفتح منين ومش عايزة تكسف نفسها اكتر من كدة قدام عبدالعزيز كفاية اللي حصل ........خدت المجله وقامت تتفرج عليها ...وتحاول تسلى نفسها.....بعدين حست انها خلاص اتخدرت وعايزة تنام ......
عبدالعزيز: سارا يالا قومي ...الاكل وصل ...
سارا وهي غرقانة في النوم ومش حاسه : بس يا تامر ابعد عني وامشي انا عايزة انام ..
عبدالعزيز يبتسم : انا مش تامر انا عبدالعزيز ....يالا يا سارة المضيفة وصلت ...
سارا وهي لسة بتستوعب الامر وفتحت عنيها الا وشافت راسها على كتف عبدالعزيز وعالطول اتعدلت في قعدتها وشها احمررررر ..
سارا: مش عايزة شبعانة .
عبدالعزيز:ايه شبعانة دي بلاش دلع عايزة تاكلي ايه ..
سارا: مش عايزة شبعانة .
عبدالعزيز وهو بيكلم المضيفه ومش مهتم بسارا: اديني واحد كروسو وواحد بيض وحطي البيض عند سارة .
سارا: بس انا مش عايزة بيض
عبدالعزيز: يعني عايزة كروسو ما كنتي قلتي من الاول واصلا مين قالك ان الكروسو ليكي اصلا انا كنت ناوي اكل اللي اثنين ...
سارة اتكسفت قوووي وبتقول في سرها ماله دى كل شوية بيكسفني كدة...عبدالعزيز كان فرحان بيها جدا وخصوصا لما وشها بيحمر من الكسوف فعشان كدة كسفها ..
عبدالعزيز للمضيفه: اوكى لوسمحتي غيري االبيض بالكروسو
المضيفه : تشرب ايه
عبدالعزيز: عندكم عصير تفاح
المضيفه: ايوه ..والمدام تشرب ايه ..
سارا: عايزة بيبسي
عبدالعزيز بيبوص لسارا ويقولها: بيبسي مش صحي خدي عصير احسن ..؟؟؟!!!
سارا ما اهتمتش بكلامه .. والمضيفة اديتها اللي عايزاه وراحت للبعدهم . ....سارا شافت ساعتها وكانت الساعه 7 ونص الصباح ...وهذا طبعا بتوقيت القاهرة ....كان النور شوية طلع ...يعنى باقي حول ساعه ويوصلوا لندن ....بعد ما خلصوا من الفطار ..وشالت المضيفه الاكل ...حبت سارا تروح للحمام عشان تغسل وتظبط نفسها بعد النوم عشان خلاص قربوا يوصلوا......حاولت تفتح الحزام بس ما عرفتش وفضلت فتره تحاول ....وما حبتش تسال عبدالعزيز.... عبدالعزيز حس فيها وهي محتاسة ولف عليها ...ومن غير ما يتكلم او يعلق ..مد يده وفتح لها الحزام بكل سهوله.....رفع راسها وقام يشوف سارا ..الي كانت عنيها علي ايده وهي تفتح الحزام ولاصقه فيها......عبدالعزيز بصلها كأنه اول مرة يشوفها في حياته لقى فيها الطفولة والبراءة وانها جميلة جدا...حتى بالحجاب الي لابسته جمالها باين ...فيها برائه ورقه نادر ما تكون البنت تمتلكها...خدودها كانت حمرة من الاحراج ...بتتكسف مني وانا جوزها...بعد ما فتح الحزام شال يده وقام عشان يخليها تعدي..مش لازم تقوله وهو ما حبش يسالها وخلهاعلى راحتها.. وهو ما يعرف هي رايحة فين بس مسألهاش علشان ما تتكسفش اكتر بس اكيد كانت عايزة تروح الحمام ...وكفاية احراج ..... سارا وهي بتقوم لقيت ايد بتمسكها بتلف لقيت عبدالعزيز بيمسك ايديها بكل حنان ...
عبدالعزيز: اتوضي علشان نصلي الفجر في الطيارة ...
سارا : حاضر انشالله....
راحت للحمام ... وبصت في المرايا .. حسيت انها متبهدلةعلى الاخر ايه الاحراج دى انا كننت قاعدة قدامه بالمنظر دى ... وبسرعة ظبطت نفسها وتوضت عشان تصلي الفجر ...ولما رجعت مالقيتش عبدالعزيز قاعد مكانة .. معرفتش هو راح فين .. المهم قعدت مكانها وبعد دقايق رجع عبدالعزيز ..
عبدالعزيز: على فكرة انا صليت روحي انت كمان عشان تصلي ... هناك في اخر الطيارة في مكان الصلاة
سارا: اروح لوحدي ...؟؟
عبدالعزيز وهو يرفع حواجبه: ما تخافيش ما حدش حيكلك ....
هنا اتنرفزت ... وقالت في سرها الانسان دى ما عندهوش دم ....هو ما يعرفش اني عروسة جديدة والمفروض يكلمني بطريقة احسن من كدة شوية وقامت سارة وهي متنرفزة وراحت تصلي ولما رجعت قام عبدالعزيز عشان تدخل لمكانها ....
عبدالعزيز: تقبل الله...
سارا: منا ومنكم ان شاء الله ...
وقعدت في مكانها ...مرت المضيفه بعربه المشتريات لو كان في حد عايز يشترى حاجة .... قامت سارا اشترت سواره عجبتها يوم شافتها بالكتلوج ....عشان تعطيها لميرنا هديه لانها تعرف ميرنا انها بتموت على الاساور ....
عبدالعزيز: مش عايزة حاجة تاني
سارا: لا شكرا حشتريلهم من هناك
عبدالعزيز: ليه هي دي مش ليكي
سارا: لاء دي لميرنا لانها بتحب الاساور قوووي.
عبدالعزيز : شكلك كدة علاقتك بميرنا قوية جدا ؟
سارا:ايوة انا وميرنا اكتر من الاخوات
عبدالعزيز: وازاي صابرة عليها دي رخمة جدا
سارا بتبص على عبدالعزيز بنظره غضب: هي مش رخمة
عبدالعزيز: ههههههههههه .... ورهف مش صحبتم اعتقد ان بينك وبينها سنة ؟؟ سارا انبسطت لان عبدالعزيز بيتكلم معاها
سارا: ايوة رهف معانا على طول بس انا وميرنا اكتر لانها معايا في الجامعة وفي نفس تخصصي ومن ابتدائي واحنا مع بعض عمرنا ما افترقنا ..
عبدالعزيز: وايه هو تخصصك .
سارا وهي ترفع حاجب: انت مش عارف تخصص اختك ايه .
وتقول في سرها واحد يخطب واحدة ومش عارف بتدرس ايه ....
عبدالعزيز: ما اعتقدش ان الحكاية مهمة علشان اعرف..
سارا وهي متنرفزة : طيب لو هي مش مهم بتسأل ليه دلوقتي ...
عبدالعزيز: دلوقتي غير لازم اسأل على تخصص أختي لانه نفس تخصص مراتي هههههه
هنا سارا انحرجت :ندرس هندسه ..تصميم داخلي..
عبدالعزيز: حلو التخصص خصوصا للبنات...
سارا: ايوة مع انه شوية صعب ومحتاج لشغل كتير ...
يقطع كلامهم الكابتن ويطلب من الركاب الاستعداد للهبوط لانهم يحلقون الان فوق حدود مطار هيثرو ...وقال لهم ان الساعه الان6 صباح بتوقيت جرينتش....
ولما جات الطيارة بالهبوط رجع الخوف لسارة مرة تانية .... الهبوط غير الاقلاع بس الاثنين بيخوفوا
عبدالعزيز:حتى الهبوط تخافي منه..؟؟؟
سارا ما ردتش عليه وعضت على شفايفها ولفت للنافذه ...عبدالعزيز هنا مد ايده ومسك ايد سارا الي بجنبه ...وقربها منه وضغط عليها..سارا استغربت منه ولفت عليه ..عينها كانت في عينه ..والكل كان بشوف الثاني ومش قادرين يشيلوا عنيهم عن بعض..سارا كانت بتفكر في الانسان الي يحمل اكبر علامة استفهام شافتها مرة ينرفزها ومرة يكون حنين ...ومره يحرجها ...ياترى انت مين يا عبدالعزيز..
.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
medo
مدير عام
مدير عام


عدد الرسائل : 1120
الشهرة : medo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 1:45 pm

جامد الجزء ده جدا
احاسيس عاليه وكوميديا موقف جميله اوى
متتأخريش علينا فى الجزء الجاى يا ماما نوسه


_________________
]لا اله الا الله الحليم الكريم لا اله الا الله العلى العظيم لا اله الا الله رب السماوات السبع ورب العرش العظيم
ياحى يا قيوم ... برحمتك استغيث اصلح لى شأنى كله ولا تكلنى الى نفسى طرفة عين
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن ..واعوذ بك من العجز والكسل .. واعوذ من الجبن والبخل ... واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال
هذا الدعاء ومنك الاجابه ياحي ياقيوم ......


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 4:40 pm

ايوة بصراحه القصه كلها شيقه ولذيذه
ماما نوسه مره واحده ههههههههههههههههههه
ماشى يا بنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
tahany
عضو فضى
عضو  فضى


عدد الرسائل : 964
الشهرة : nanoooo

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 5:01 pm

الجزء ده جميل اوى
شكرا يا نوسه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nosa
مشرفة
مشرفة


عدد الرسائل : 2650
الشهرة : nosa ahmed

مُساهمةموضوع: رد: قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه   9/7/2009, 11:12 pm

جزئين فى يوم واحد ياعينى عليه طيبه والله هههههههههههههه


الفصل الثاني
الجزء الثالث
عبدالعزيز يتامل وجهها ونظراتها الي كلها اساله ..كانها بتسأله ..انت ايه بالنسبة ليا ..في الوقت دى تعهد عبدالعزيز بينه وبين نفسه ان مهما كان يسعد الانسانه دي ...بس طبعا من غير حب ..الاحترام واداء الحقوق هو المطلوب...اما سارا هي ما تنكرش ان عبدالعزيز مثال للشاب الوسيم بكل المقاييس ...واكيد البنات وصديقاتها بيحسدوها عليه ...بس شكله ابدا مش رومانسي ..من كلام ميرنا ورهف..عمر يمكن ...بس عبدالعزيز لا..اصلا هو مش حنين مع اخوات امال حيعمل معايا انا ايه ....وعلاقته معهم مش جامدة وخصوصا انه درس بعيد عنهم 7 سنوات ...ياترى الانسان دى جوة قلبه في ايه ...يمكن يكون انسان مليان بالاحاسيس ..وخواته مش عارفين الحكاية دي ...بس انا ما بحبهوش..ودى مش حلمي ولا فارس احلامي............
عبدالعزيز انتبه للضجه ..هنا عرف انهم خلاص هبطوا ....ترك ايد سارا ولف عنها عشان يفتح الحزام...سارا فاقت من السرحان اللي كانت فيه ومش عارفة هو ايه اللي حصل ...الا لما لف عنها وفتح حزامه وبعدين فتح حزامها .
عبدالعزيز: سارة حمدالله على السلامة
وقام عشان ينزل الشنطه الي يشيلها فوق ...وقامت سارا وهي لسة مكسوفة لانها ماحستش بهبوط الطياره ..وفي نفس الوقت بتشكر عبدالعزيز على اللي عمله معاها ومراعاته لشعورها.....
نزلوا من الطياره ........ وبعد ماخلصوا اجراءات المطار ...عبدالعزيز طلع موبيله عشان يطمن اهله بالوصول
عبدالعزيز: الووو.....
سارة كانت بتسمع عبدالعزيز وهو بيكلم اخته ويطمنها كان نفسها تكلم ميرنا وتقولها على اللي عمله عبدالعزيز معاها وحنيته .. واتكسفت تقوله انها عايزة تكلم اهلها ... لان نسيت تعمل تليفونها تجوال .
عبدالعزيز: سارا مش عايزة تكلمي اهلك
سارا: ...عادي ممكن اكلمهم يعني ؟؟
عبدالعزيز: ايوه اكيد طبعا عادي ..خذي.. الموبيل وكلميهم براحتك
واعطاها التليفون ورنت على اهلها بس ما حدش رد
سارا: محدش بيرد
عبدالعزيز: يمكن نايمين؟
سارا: بس امي تقوم من بدري..
عبدالعزيز: خلاص ولا تقلقي انا حكلمهم في البيت حخليهم يطمنوهم
سارا: بس انا عايزة اكلمهم
عبدالعزيز: خلاص لما نروح الفندق حنجرب تاني
وراحوا ركبوا السياره الي حاجزنها عشان يروحون الفندق ويرتاحوا
ميرنا : ماما عبدالعزيز اتصل دلوقتي وقال انه وصل وبيطمنكم
ام عمر : طب وليه ما خلتنيش اكلمه .
ميرنا : كان مستعجل وتعبانين من السفر .
ام عمر : ربنا يوفقهم انشاء الله ويبعد عنهم كل سوء.
ميرنا : ماما هو عبدالعزيز حيسكن معانا هنا في البيت .
ام عمر:ايوة انشالله...
ميرنا : ليه والفلا الي بابا بانيها له؟؟
ام عمر: مش عارفة يمكن يأجرها لانه مش عايز يطلع من البيت .
ميرنا: طب ليه؟؟
ام عمر: وانا اش عارفني .. خلي يعمل اللي هو عايزه .
ميرنا: بس ما فيش في البيت الا جناحين جناح ليكم وجناح لعمر اوعى يكون عايز ياخد جناح عمر .
ام عمر: لاء طبعا غرفته كفاية واسعة وكبيرة .
ميرنا وهي فاتحة عنيها ومذهولة : بس اوضته ما فهاش حمام ايوة كبيرة بس ماتنفعش اوضة عرايس.
ام عمر: وانتي مالك هو انتي اللي حتعدي فيها
ميرنا : خلاص انتوا حرين انا ورهف حنوضبها ونخليها احلى اوضة .
ام عمر: يالا ريحتوني .
ميرنا : خلاص يا ماما ولا تضايقي نفسك انا ورهف حنتولى المهمة دي
ام عمر: هي فين اختك
ميرنا : راحت تنام .... حتموت من التعب
ام عمر: طيب اقوم بقى علشان اجهز الغدا.
ميرنا : ماشي يا ماما طيب يا ماما اروح بقى اريح انا كمان لاني تعبانة جدا مانمتش من انبارح .
وطلعت ميرنا ومرت على اوضة رهف ..الي بجنب اوضتها....رهف كانت نايمة على السرير وتلعب بشعرها وسرحانه ... وبتتلكم في سرها .ياترى تامر قال لسارة انه شافني....بس هو اصلا مايعرفش انا مين....بس يمكن يكون سال سارة مين لابسه تنوره قصيره وسارا قالت له..بس ما اظن سارا تقوله..وصلا ما اظن عنده الجراءه انه يسالها....الا عنده الجراءه ..هو جرئ جدا ..والا ماكان قال الي قاله..لو انه واحد غيره كان لف وشه لما لقاني من غير حجاب ونزل عالطول مش قعد يبص فيا بالطريقة دي .... بس الحق يتقال هو وسيم جدا ......
ميرنا:اااااااااااااااااااااااايه انتى وصلتى لفين
رهف: هاه ...ماانا قعدة اهو حروح فين يعني
ميرنا : انا بحسبك نايمة وغرقانة في الاحلام اتاري الهانم سرحانة ؟؟؟
رهف ماردتش ولسة سرحانه .........
ميرنا: رهف حبيبتى مالك انتي مش عجباني من لما كنا في الفرح في حاجة حصلت ؟؟
رهف: لا ما فيش حاجة و ايه اللي حيحصل يعني ...بس قلقانة انت عارفة النتيجية لسة ما ظهرتش ومش عارفة الجامعة حتقبلني ولا لاء .
ميرنا : طيب ما تدخلي النت وتشوفي يمكن الناجحين ظهرت .
رهف: بعدين انا موصية اصحابي اول ما تظهر يبلغوني
ميرنا : طيب انا حروح انام شوية لاني حاسة اني حيغمى عليا .
رهف: وانا كمان
ميرنا : اه صحيح يا رهف ماما قالتي اننا نرتب اوضة عبدالعزيز وسارة .
رهف: ليه هم بيسكنون معانا؟
ميرنا : ايوة احلى حاجة ان سارة تبقى معانا هنا .
رهف: بس ما اتعقدش حينسطوا هنا طب بابا باني لعبدالعزيز فيلا ليه مش حيسكن فيها .
ميرنا : مش عارفة ... بس ماما بتقول انه يمكن ياجرها
رهف: بياجرررررررها........ليه هومش محتاج فلوس..؟؟؟
ميرنا : بقولك ايه انا مالي يسكن هنا يسكن برة هما حرين انا عايزة انام خلاص انا فصلت شحن .
وطلعت ميرنا وسابت الباب مفتوح
رهف: ميررررررررررنا ..اقفلي الباااااااااااااااااب
ميرنا: ههههههههههههه ...عندك رجلين قومي اقفليه انت
رهف: ماشي يا رخمة
وقامت وهي متنرفزة وقفلت الباب جامد ...وميرنا راحت لاوضتها وهي بتضحك على تصرفات اختها
bounce
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
قصـــــــــــــ الخوف من الحب ـــــــــــه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 5انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4, 5  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات اسرة سوا :: اتكلموا :: حواديت-
انتقل الى: